Pojam
CRO kartica

CRO kartica (komercijalnog naziva „Hrvatska turistička kartica“) je ideja nastala 2016. godine, a koja je implementirana sredinom 2020. godine. U načelu CRO kartica se svodi na to da poslodavac može radniku uplatiti na karticu 2.500 kuna (neoporezivo) gdje korisnik kartice istu može koristiti za plaćanje ugostiteljskih ili turističkih usluga. Sredinom 2020. godine, ovih 2500 kuna, smatra se kao dodatni neoporezivi iznos koji poslodavac može platiti radniku (povrh božićnice, regresa i slično). Pojednostavljeno, CRO kartica, se može smatrati kao zamjena za regres za godišnji odmor, iako porezno sredstva na CRO kartici ne ulaze u već zajamčenih neoporezivih 7.500 kuna.

cro kartica

Uplaćeni novac, na CRO karticu, nije moguće koristiti za plaćanja preko interneta ili za podizanje gotovine već se ista može koristiti samo na POS terminalima u turističkim ili ugostiteljskim objektima. Karticom nije moguće plaćati cijene ulaznica u muzeje, plaćanje turističkih atrakcija ili aktivnosti. 

CRO karticu izdavat će poslovne banke (PBZ, HPB, OTP, RBA, AGRAM banka, POBA i ERSTE)  na ime korisnika s rokom valjanosti od minimalno četiri godine, a transakcije koje se njoj obavljaju autorizirat će se PIN-om.

CRO kartica, i model provođenja mjere temelji se na Mađarskom modelu, "Szep kartice“. Mađarska je implementacijom Szep kartice u razdoblju 2010. – 2015. godine postigla cilj, odnosno za 29 posto je povećan broj noćenja domaćih turista dok je ukupni prihod domaćeg turizma povećan za 64 posto.

Vezani pojmovi
Vezane grupe