29 kol 2018
Financijske institucije

U novom izvješću koje su zajednički izradili Svjetski gospodarski forum i Deloitte ispitani su načini na koje umjetna inteligencija dovodi u pitanje tradicionalne modele poslovanja i mijenja dinamiku tržišnog natjecanja u ekosustavu financijskih usluga 


Nestabilna partnerstva
U financijskom ekosustavu u kojem se svaka institucija bori za podatke, upravljanje odnosima s konkurentima i mogućim konkurentima ima veliko značenje i podložno je strateškim i operativnim rizicima.

Regulativa vezana uz podatke
Propisi kojima se regulira privatnost i prenosivost podataka utjecat će na mogućnosti financijskih i nefinancijskih institucija da primjene umjetnu inteligenciju. Tako će propisi koji reguliraju postupanje s podacima postati jednako utjecajni na poslovanje institucija kao što su tradicionalni propisi.

Sposobnost preobrazbe
Sposobnost preobrazbe bit će najveći izazov za financijske institucije prilikom usvajanja tehnologije umjetne inteligencije. Tvrtke koje se neće uspjeti učinkovito tehnološki preobraziti ugrozit će svoj tržišni položaj.

Nove etičke dileme
Umjetna inteligencija zahtijeva zajedničko preispitivanje principa i nadzornih tehnika kako bi se razotkrila siva etička područja i regulatorne nedosljednosti koje ograničavaju spremnost institucija da intenzivnije usvajaju umjetnu inteligenciju kako bi se brže preobrazile i povećale svoje kapacitete.

Robotika bankarsko poslovanje diže na višu razinu

Relja Marković, Addiko grupa
Relja Marković, direktor Digitalne transformacije Addiko Grupe, komentirajući nalaze istraživanja potvrđuje da je “jedan od velikih izazova s kojima se bankarska industrija suočava brz tempo promjena koji je iniciran razvojem tehnologije i regulatornim zahtjevima”

“Inovacija je”, kaže, “danas moguća samo kroz unaprjeđenje digitalnih sposobnosti koje omogućavaju optimiziranje poslovanja i bolje korisničko iskustvo”.

Addiko banka se strategijom i inovacijama ističe po fokusiranosti na digitalizaciju i digitalnu transformaciju. “Sustavna digitalizacija jedna je od strateških odrednica Banke. Kontinuirano ulažemo u poboljšavanje svojih digitalnih mogućnosti, u poboljšanje tehnološke infrastrukture i u razvoj novih digitalnih platformi”, tumači Marković.

U segmentu umjetne inteligencije Addiko banka je tijekom 2017. predstavila nekoliko novosti, poput chatbotova putem kojih danas generira nezanemariv volumen novog posla.

“Svi poslovni modeli uvijek mogu i moraju biti bolji. Njihova (r)evolucija nikad ne smije stati, bez obzira govorimo li o učinkovitijem upravljanju i optimizaciji poslovnih procesa (business process management – BPM) ili o naprednijoj varijanti automatizacije procesa putem robotike (robot process automatization – RPA)”, razlaže Marković. “S robotikom se bankarstvo poslovanje diže na višu razinu i najveće koristi od toga trebali bi imati korisnici koji će dobivati bržu, integriraniju, personaliziraniju i sveukupno kvalitetniju uslugu.”

Konzultantska tvrtka Opimas, dodaje Relja Marković, predviđa da će se do 2021. ulaganja financijskih investicijskih kompanija u automatizaciju, robotizaciju i kognitivnu analitiku povećati na 2,8 milijarde dolara,

Financijski sektor će do 2020. u UI uložiti 10 mlrd dolara
Prema Accentureovom istraživanju iz travnja ove godine (“Realizing the Full Value of AI in Banking) čak 76 posto bankovnih menadžera zaduženih za korisnički iskustvo (CXO – Chief experience officer) slaže se da će usvajanje umjetne inteligencije biti ključno kako bi se njihove organizacije razlikovale od drugih na tržištu.

KPMG pak u studiji iz prosinca prošle godine (“Banks are spending billions of dollars on AI to give their customers an Amazon-like experience”) navodi da će financijski sektor do 2020. u umjetnu inteligenciju uložiti 10 milijardi dolara.

Izvješće “Novi načini pružanja financijskih usluga” je rezultat jednogodišnjeg istraživanja u kojem je intervjuirano više od dvjesto stručnjaka za primjenu umjetne inteligencije u financijskom sektoru te održano sedam globalnih radionica koje je pripremio Svjetski gospodarski forum u suradnji s tvrtkom Deloitte.

U izvješću su opisane ključne strategije utemeljene na primjeni umjetne inteligencije, potkrijepljene primjerima iz stvarnog života. Izdvojeni su glavni izazovi i pitanja s kojima se suočava industrija i širi ekosustav.

 

 

 

Izvor: www.tockanai.hr, 28.08.2018.