Hrvatskom kruži lažni e-mail OTP banke za krađu podataka

 

U Hrvatskloj u posljednjih nekoliko dana po prvi se puta razvijena svjetska praksa krađe bankovnih podataka klijenata popunjavanjem podataka na lažnim internetskim stranicama. Sve započinje jednim e-mailom. Iz OTP savjetuju 'Ukoliko korisnici prime takvu poruku nipošto ne smiju na nju odgovarati

Kako javljaju net.hr i poslovni dnevnik, pokušaj prijevare počinje primitkom e-maila koji je poslan klijentima OTP banke, ali i onima koji to nisu nego samo primaju OTPove biltene. Tom porukom javlja se da je bankovni račun klijenta blokiran i traži se prijava na internet-bankarstvo OTP banke. U mailu se nalazi i link koji vodi na lažnu web stranicu koja u potpunosti izgleda kao i regularna stranica, a od primatelja poruke traži se upisivanje podataka za logiranje na internet-bankarstvo, piše Poslovni dnevnik u izdanju od srijede.
'Vjerodostojnost' dobivenog e-maila odražava se u tome što izgleda da je upravo banka poslala taj e-mail jer je domena ista (info@otpbanka.hr). No, kada se otvori internetska stranica može se primijetiti vidi kako nešto nije uredu sa adresom odnosno domenom stranice(http://diprepe.com/www.otpbanka.hr/gradjanstvo.html).

OTP banka odmah je reagirala i sve klijente upozorila na prijevaru. Iz sigurnosnih razloga banka nikada na takav način od klijenata ne traži tu vrstu informacija te stoga želi upozoriti svoje klijente da su takve poruke opasne i da otkrivanje podataka s kartica ili PIN broja može imati ozbiljne posljedice.

Iz OTP savjetuju 'Ukoliko korisnici prime takvu poruku nipošto ne smiju na nju odgovarati. Treba napomenuti da banka koja je izdala karticu ne zna, nema pravo i nikada neće tražiti broj PIN-a te da na ovakav način neće nikada tražiti podatke o kartici od klijenta. Korisnike koji su dobili ovakve ili slične poruke OTP banka je uputila da niti jedan podatak ne odaju te da o svemu obavijeste banku''. Također iz OTPa napominju kako su poduzeli sve potrebne pravne i sigurnosne mjere u cilju zaštite svojih klijenata, te da banka do sada nije zabilježila niti jedan slučaj oštećenog.

Ovakav oblik prijevare, u kojem se nastoje saznati osobni podaci, poznatiji je pod nazivom phishing, upozoravaju iz Hrvatske udruge banaka (HUB).

''Imali smo slučajeva prijave phishinga, no ne bih rekao da je riječ o raširenoj pojavi. Konkretno, ja se sjećam samo jedne prijave. Savjetovao bih prvenstveno bankama da svojim klijentima daju konkretne upute kako se odnositi kada dobiju ovakve sumljive zahtjeve'', izjavio je Krunoslav Borovec iz Ministarstva unutarnjih poslova za Poslovni dnevnik.


Poslovni dnevnik, net.hr

Objavljeno: 14.4.2010.
Pogleda: 2480
Tagovi: krediti