Bez PDVa, leasing dostupniji stanovništvu

 

Izmjenom zakona ove je godine ukinut PDV na kamate u financijskom leasingu, dosad uglavnom namijenjenom pravnim osobama, čime se približio bankarskom kreditu i postao pogodan i za građanstvo. Zbog PDV-a koji nisu mogli odbiti kao pretporez, dosad im je leasing bio mnogo neisplativiji od autokredita.

Leasing je prikladan za klijente koji nisu spremni na velika financijska opterećenja tijekom trajanja leasinga, a nakon isteka predmet leasinga mogu otkupiti ili uzeti novi. Nekoliko je detalja na koje treba paziti; važno je znati u kojoj se valuti ugovara financiranje i jesu li posrijedi fiksne ili varijabilne kamate. Švicarski franak ni u leasingu više nije poželjna valuta, a u trendu je trenutačno euro, uz koji većina kuća veže ugovaranje leasinga. Fiksne kamate mogu biti zajamčene za cijelo ili određeno vrijeme financiranja, ali su zato znatno veće. Kako donosi večernji.hr u Hypo-Leasing Kroatien upozoravaju da nije svejedno ulazi li se u leasing u sezoni visoke ili niske vrijednosti Euribora te je bitno procijenili koliko se dobrih i loših faza može očekivati tijekom trajanja ugovora. Kretanja referentnih kamatnih stopa i tečaja ciklična su i postoje razdoblja viših i nižih vrijednosti.

– Nije sve ni u kamatnoj stopi, treba gledati koliko se često ona može mijenjati. U praksi je to najčešće svaka tri ili šest mjeseci – napominju u Hypo-Leasing Kroatien .

Kod leasinga postoje i popratni troškovi koji se odnose na osiguranje, servise, prijevremenu otplatu, osiguranje potraživanja, depozit... Dodatna je obveza kasko-osiguranje za cijelo vrijeme trajanja leasinga.

Zbog tržišne situacije, u tijeku su brojne akcije, među kojima i one u kojima troškove kasko-osiguranja ne plaća klijent, već su uključeni u ratu leasinga.

Klijenti koji u financiranje ulaze s mišlju da će leasing otplatiti i prije konačnog roka trebaju se upoznati s dodatnim detaljima. Osim troška za prijevremeni raskid ugovora, u Hypo Leasingu upozoravaju da postoji mogućnost i eventualne naknade štete na vozilu ako je trošeno intenzivnije od ugovorom predviđenog, primjerice, u slučaju da je prijeđeno 80 tisuća kilometara umjesto ugovorenih 50 tisuća na kraju druge godine. Potrebno je uračunati i nepodmirene premije osiguranja i neplaćene kazne za parkiranje.

U Raiffeisen Leasingu izračunali su da ukidanje PDV-a na kamatu za vozilo od 100 tisuća kuna, u razdoblju od pet godina štedi oko 3700 kuna.

večernji.hr

Objavljeno: 10.4.2010.
Pogleda: 1730
Tagovi: makroekonomija, krediti