Visok premijski skok Croatia zdravstvenog i Triglav osiguranja

 

Croatia zdravstveno obara rekorde u premiji, novo discipliniranje na ugovaranju autoosiguranja popravilo učinak Euroherca i Jadranskog.

Croatia zdravstveno osiguranje (CZO) nastavlja obarati rekorde: između svibnja ove godine i svibnja 2015. to je društvo premiju povećalo za više od 53 posto, konkretno sa 95,9 na 146,9 milijuna kuna.

Dvoznamenkast rast premije CZO bilježi već treću godinu zaredom, u prethodne dvije učinak je iznosio 35, odnosno 14 milijuna kuna. U segmentu dobrovoljnih zdravstvenih osiguranja CZO je unutar industrije osiguranja bio i ostao lider, o čemu uz premiju svjedoči i broj ugovorenih polica dopunskog zdravstvenog osiguranja: na kraju svibnja 2014. bilo ih je 20.917, dok je svibanj 2016. zaključen sa 61.865 polica.

Grgić se oporavlja.

Po rastu premije za prvih pet mjeseci ove godine naspram istog razdoblja 2015., kako otkriva preliminarno izvješće Hrvatskog ureda za osiguranje, iza CZO-a smjestilo se Triglav osiguranje, čija je premija između dva svibnja rasla sa 159,8 na 182 milijuna kuna. Kod ostatka konkurencije nema iznenađenja, gotovo su preslikani trendovi koji su obilježili ugovaranje premije u travnju. Allianz nije uspio zaustaviti negativnu spiralu, premija je nastavila pad i u svibnju, na godišnjoj razini iznosio je visokih 19,5 posto, odnosno premija je pala s lanjskih 619 na ovogodišnjih 498 milijuna kuna.Istodobno, Allianz nije zabilježio manji broj ugovorenih polica.

Naprotiv, na kraju svibnja 2016. bilo ih je više za 1639 nego na kraju lanjskog svibnja, što zapravo znakovito pokazuje da je društvo u promatranom razdoblju vjerojatno izgubilo dva-tri velika klijenta s izdašnim policama.  Paralelno Euroherc i Jadransko osiguranje, za razliku od svibnja 2015., kad su bilježili negativan trend, premije su im pale 9,5 odnosno 13,1 posto, ove godine svjedoče lagano ozdravljenje. Oba su društva iskazala plus, kod Euroherca je rast premije iznosio skromnih 0,7 posto, na 324 milijuna kuna, a Jadranskog 4,2 posto, na 209 milijuna kuna. Tome je nedvojbeno kumovalo (ne)očekivano discipliniranje svih društava, pa tako i ovog dvojca iz portfelja koncerna Agram u vlasništvu Dubravka Grgića, na ugovaranju polica kod obveznih autoosiguranja (AO). 

Nova disciplina
Nakon dvogodišnjeg, u žestokoj tržišnoj utakmici, vrlo dramatičnog urušavanja premije autoosiguranja u posljednjih pet-šest mjeseci u primjeni su stroži uvjeti. Podsjetimo, u svibnju 2015. ukupna AO premija u odnosu na svibanj 2014. pala je čak 18 posto, bila je manja za 193 milijuna kuna. Pad AO premije između dva posljednja svibnja, iz 2016. i onog iz 2015., iznosio je pak 6,3 posto, odnosno 25 milijuna kuna.

Ukupna premija 23 društva na kraju ovog svibnja iznosila je 4,05 milijardi kuna te je bila 1,2 posto manja nego u svibnju 2015. Dok je lanjski svibanj zaključen uz visoki rast (21,14%) premije na životnim osiguranjima, koja su dosegnula 1,33 milijarde kuna, ovogodišnji je donio pad od 4,13 posto, na 1,27 milijardi kuna. Premija na neživotnim osiguranjima lani je pala 2,3 posto, na 2,76 milijardi kuna, a ove godine je rasla 0,24 posto, na 2,77 milijardi kuna.

 

Izvor: www.poslovni.hr

Objavljeno: 14.6.2016.
Pogleda: 252
Tagovi: financijske institucije, osiguranje