Rast prodaje novih automobila probudio tržište osiguranja u Hrvatskoj

 

U prvih pet mjeseci ove godine sklopljeno je ukupno 1.538.509 polica obveznog auto-osiguranja, što je 79.254 police, ili 5,43 posto, više nego u istom lanjskom razdoblju, pokazuju podaci Hrvatskog ureda za osiguranja (HUO).

Iako se u izvješću HUO-a ne iznose razlozi rasta broja polica auto-osiguranja, on se očito može pripisati većoj prodaji automobila. Naime, prodaja novih automobila, kako su nedavno ocijenili analitičari Raiffeisena, u Hrvatskoj u ovoj godini raste po dvoznamenkastim stopama. Samo u kolovozu, ističu makroekonomisti Raiffeisena, prodaja novih automobila u odnosu na isti lanjski mjesec porasla je 31,5 posto, što je bio i jedan od okidača ukupne veće potrošnje, a u svim mjesecima 2018., s izuzetkom svibnja, rast prodaje novih automobila bio je dvoznamenkast u odnosu na isto lanjsko razdoblje, kažu u Raiffeisenu.

Rast prodaje novih automobila i sklapanje novih polica auto-osiguranja odražavaju se i na ukupno tržište osiguranja u Hrvatskoj. Tako su, prema kumulativnim podacima HUO-a za kolovoz, sva osiguravajuća društva zaračunala ukupnu bruto premiju od gotovo 6,9 milijardi kuna, što je 10,43 posto više nego u kolovozu prošle godine.

I dalje su dominanta neživotna osiguranja, na koje otpada više od 4,7 milijardi, ili 68,56 posto ukupne premije. U odnosu na kolovoz prošle godine, radi se o rastu zaračunate bruto premije kod neživotnih osiguranja od gotovo 428 milijuna kuna, što je rast od 9,95 posto. Najzastupljenija vrsta neživotnih osiguranja i dalje su obvezno auto-osiguranje, kod kojeg je krajem kolovoza ukupna bruto premija iznosila više od 1,4 milijarde kuna, što je 6,66 posto više nego krajem kolovoza prošle godine. Prosječna premija uplaćena kod te vrste osiguranja iznosi 920,55 kuna, ili 1,17 posto više nego u kolovozu prošle godine, kada je prosječna premija iznosila 909,91 kuna, pokazuju podaci HUO-a.

Životna osiguranja i dalje kaskaju za onim neživotnima. Tako je krajem kolovoza, prema podacima HUO-a, zaračunata bruto premija u skupini životnih osiguranja iznosila nešto manje od 2,2 milijarde kuna, što je oko 224 milijuna kuna, ili 11,5 posto, više nego u istom lanjskom razdoblju. Udio životnih u ukupnim osiguranjima u Hrvatskoj iznosi 31,44 posto, a to je nešto više nego u kolovozu prošle godine, kada je njihov udio iznosio 31,14 posto. U strukturi životnih osiguranja i dalje je dominantno klasično životno osiguranje, s ukupnom premijom nešto većom od 1,7 milijardi kuna, ili 16,44 posto više nego u kolovozu prošle godine.

 

 

 

Izvor: www.novac.hr, 8.10.2018.

Objavljeno: 11.10.2018.
Pogleda: 51
Tagovi: financijske institucije, osiguranje